Expect the unexpected - Reisverslag uit Schoonhoven, Nederland van Inge Besten - WaarBenJij.nu Expect the unexpected - Reisverslag uit Schoonhoven, Nederland van Inge Besten - WaarBenJij.nu

Expect the unexpected

Door: Inge den Besten

Blijf op de hoogte en volg Inge

11 Januari 2014 | Nederland, Schoonhoven

'Expect the unexpected' is de kreet van Nomad Adventure Tours. Nou, dat hebben we geweten! Tot gisteren was het heel spannend of Mandy en ik überhaupt konden vertrekken! Even in het kort; Mandy heeft vroeger een zeldzame bloedziekte gehad, waarbij haar lichaam antistoffen maakte tegen haar eigen bloedplaatjes. Vorig weekend kreeg ze ineens spontaan blauwe plekken en na een aantal testen bleek dat de ITP inderdaad weer terug is. Ontzettend kut! Mandy krijgt nu hoge dosissen prednison en gisteren kregen we het verlossende bericht dat het aantal bloedplaatjes genoeg is gestegen! Dus we mogen maandag vertrekken, wat een opluchting!! Het blijft wel spannend, want ze moet daar elke week geprikt worden om te kijken of de medicijnen nog steeds hun werk doen. Als dat niet zo is, bekijken we dan hoe we verder gaan. Het is in ieder geval weer duidelijk dat je eigenlijk helemaal niks kunt plannen, expect the unexpected dus!

Toch hebben we wel een kleine planning gemaakt.. ;) Maandag vliegen we om 14.55 uur vanaf Brussel en landen we om 23.20 uur in Doha, Qatar. Daar chillen we hem voor bijna 8 uur, om vervolgens door te vliegen naar Kaapstad. Na een vlucht van 11,5 uur, landen we dan om 17.40 in Kaapstad. Weet eigenlijk niet of er tijdverschil is, misschien wel een uurtje i.v.m. de wintertijd.

Het plan is om dan tot 1 maart in Grabouw te blijven, een uurtje rijden vanaf Kaapstad. Daar gaan we mee helpen bij Agape, een 'child and youth care centre'. Ik kan er nu van alles over gaan vertellen, maar denk dat ik dat beter kan doen als ik daar ben!

Vanaf 1 maart willen de Garden Route gaan doen, een geliefde backpack route langs de kust van Zuid-Afrika. We reizen dan vanaf Kaapstad met de Baz Bus naar Port Elizabeth. De Baz Bus is een hop on hop off bus, je kan dus opstappen en afstappen waar en wanneer je wilt. Tegen die tijd gaan we met de Lonely Planet kijken waar we allemaal heen willen en voor hoe lang. Ook moeten we dan even kijken hoe het met Mandy's bloedplaatjes gaat. Maar goed, in de toekomst kijken kunnen we nog steeds niet.

19 maart moeten we in ieder geval weer terug zijn in Kaapstad, want dan start de camping tour van Nomad. Ook hierbij is het nog de vraag of Mandy mee kan. In Zuid-Afrika is de medische zorg namelijk goed, maar in Botswana en Zimbabwe is die zekerheid veel minder. Dus duimen dat alles goed gaat, want het zou ontzettend jammer zijn als Mandy niet mee kan!! De camping tour start dus in Zuid-Afrika en gaat dan door Namibië, Botswana en Zimbabwe. We eindigen op 7 april bij de Victoria Falls aan de Zimbabwe kant. Natuurlijk kan ik het dan niet laten om even de grens over te steken naar Zimbabwe en nog een paar dagen te vertoeven in het heerlijk Livingstone, waar ik zulke goeie herinneringen aan heb met m'n Zambiaantjes! 10 april begint onze terugreis, we vliegen vanaf Livingstone met een tussenstop in Johannesburg en Dubai en na een reis van precies 24 uur landen we dan, als het goed is, om half 2 op Schiphol!

Dat is dus onze planning, wat er van terecht komt, zien we dan wel! Maar het wordt in ieder geval een avontuur! Vanavond en morgen nog even afscheid nemen van iedereen en dan hopelijk tot over drie maanden ;)

• 12 Januari 2014 - 18:23

Frances En Wernher:

Inge, we zijn weer heel benieuwd naar je reisverslagen. Veel leergierige, leuke en spannende dagen gewenstvan de familie uit maassluis....het ga je goed ---> genieten en niet met vreemde mannen praten he

• 13 Januari 2014 - 08:36

Mandy :

Woehoeeeeee! Ik heb er zin in!

• 14 Januari 2014 - 21:28

Wingerine:

Hoi Inge,
    wat hebben jullie veel kilometers afgelegd.... en ik hoop dat er nog veel gaan volgen.
    Rust lekker uit en geniet van 'the unexpected' things.
    Hartelijke groet,
    Wingerine